<BGSOUND loop=infinite src="http://cyberonehost.com/singgah.wma">

Sunday, March 15, 2009

KURSUS SIJIL INTENSIF PERNIAGAAN BAKERI CHEFFARID DI PULAU PINANG

Assalamualaikum....susulan dengan ramainya yang bertanya, samada cheffarid berminat membuat kursus disebelah utara,,,sehubungan dengan itu cheffarid akan mengadakan kursus Sijil Intensif Perniagaan Bakeri di Pulau Pinang bermula bulan April 08. Berikut adalah maklumat kursus tersebut:

Nama Kursus : Sijil Intensif Perniagaan Bakeri
Yuran : RM 1200.00/seorang
Tempat : Miliia Bakery, No 114 Jalan Transfer Georgetown Pulau Pinang
Maximum Pelajar : 20 orang
Konsep Kursus : Hand On
Bahan Mentah & Silibus : Disediakan
Masa : 2.00 pm

Jadual Kursus :
18 April 2009 : Variety Bun & Donut
19 April 2009 : Variety Bread
25 April 2009 : Variety Croissant, Danish & Puff Pastry
26 April 2009 : Coklat Buatan Tangan & Variety Tartlet
09 Mei 2009 : Black forest Cake, Blueberry Cake & fruit Flan cake
10 Mei 2009 : Chocolate Moist Cake, Cheese Cake & Variety Muffin (manual recipe)
23 Mei 2009 : Butter Cream & Cup Cake Decoration
24 Mei 2009 : Royal Icing Cake & Penyampain Sijil

Semua Peserta Diwajibkan Menghadiri Kesemua Kursus Tersebut Untuk Layak Mendapat Sijil Intensif Perniagaan Bakeri Cheffarid

Sila Hubungi cheffarid 019-3824067,atau sila klik disini untuk pendaftaran http://cheffarid.com/?page_id=49

2 Comments:

At Tuesday, 17 March, 2009, Blogger Capture Impian Niaga said...

Assalamualaikum Chef farid.

Saya telah pun dapat sijil kerana menyertai kursus pada 7 mac 2009. Saya menyertai kursus membuat coklat. dan pada hari itu hanya saya seorang sahaja. Soalan saya, dalam kursus saya teringin nak blajar bagaimana membuat panned dan bar chocolate. tetapi tidak di ajar dalam silibus. boleh cheffarid terangkan bagaimana membuat panned chocolate??? adakah cara membuat bar chocolate sama dengan coklat tangan yang lain tetapi acuan je lain. Thanks.

email saya:captureniaga@yahoo.com

 
At Thursday, 23 April, 2009, Blogger hanni said...

A'kum chef farid
I'm really looking forward for the baking class at Penang. Saya bercita2 utk membuka perniagaan bakeri sendiri nanti. Sekarang saya beroperasi secara kecil2an di rumah dan masih bekerja. kalau ada apa2 maklumat, do email me at hanni98@yahoo.com. Tima kasih

 

Post a Comment

<< Home