<BGSOUND loop=infinite src="http://cyberonehost.com/singgah.wma">

Wednesday, May 31, 2006

INGATAN


Assalamualikum

Kepada sesiapa yang baru mengenali blog ini, saya ingin memperkenalkan diri saya. Nama saya Mohd Farid Alwi berumur 34 tahun, berasal dari Melaka (kg Sebatu), pada tahun 1994, selepas menamatkan pengajian saya (Electronic Enggenering) di JB, saya terus bekerja di Bakeri Ria Taman Melawati(milik sepupu saya), semasa belajar, apabila Semester Break, saya akan bekerja secara Part Time di Bakeri Ria, dari situ timbul minat saya untuk mendalami perniagaan Bakeri. Selama lebih 12 tahun, saya dalam bidang ini berbagai pengalaman yang saya dapat. Bekerja di Hotel, membuka cawangan Bakeri Ria dan mempelajari Bakeri Management semasa bekerja di Chelos Bakery Academy. Saya rasa bersyukur kpd ALLAH s.w.t kerana mengurniakan saya dengan pengetahuan dalam bidang ini. Atas rasa syukur ini, saya ingin berkongsi pengetahuan saya ini dengan semua orang. Berbagai cabaran dan dugaan yang saya hadapi. Untuk pengetahuan semua, produk-produk bakeri yang banyak terdapat dipasaran adalah terdedah kepada penggunaan Wain(Rum) dan Geletin yg dicurigai kesahihan kehalalannya. Pada masa sekarang saya sedang mengumpulkan beberapa cara altenatif untuk menghasilkan berapa Continental cake seperti Moose dan Mocca Cake yang menggunakan geletin yang halal. Oleh itu penubuhan Bakeri Ria Academy adalah untuk memberi didikan kepada orangramai, supaya apabila sudah memeplajari membuat produk bakeri, akan boleh membuatnya dirumah.

sekian

chef farid

1 Comments:

At Sunday, 24 June, 2007, Blogger moonbiker said...

Dear Chef Farid,

Had a discussion with my Boss, unfortunately, he said that he believes the client needs a chef who can cover all the four areas (appetiser, main dish, dessert and beverage) for the raya campaign.

Thank you for your support in my endeavour and I wish you all the best in yours.

Sincerely,
Anas
(moonbiker69@yahoo.com)
(anas@aqm.com.my)

 

Post a Comment

<< Home