<BGSOUND loop=infinite src="http://cyberonehost.com/singgah.wma">

Thursday, June 08, 2006

Pesanan Untuk Bekas Pelajar Bakeri Ria Academy

Kepada bekas pelajar Bakeri Ria Academy,
disisni saya nak beri beberapa Tip untuk
anda berfikir untuk lebih kreatif lagi.

1. Semasa belajar, anda telah membuat
Bun berintikan kacang merah atau
Tuna, cuba gantikan inti tersebut dengan
inti keledek, buah sukun atau Ubi
2. Caranya, Rebuskan bahan tersebut dengan
sedikit garam.
3. Hancurkan(org melaka cakap Lenyek) buah
tersebut.Campurkan sedikit Sos cili dan gula
(keledek) , sedikit gula(sukun & ubi) hingga terasa
kesedapannya. Jadikan bahan ini sebagai inti.


jika sedap, makam ajele, kalau X sedap, call saya........

Selamat Membege-begekan(org perak cakap) masakan anda.....

2 Comments:

At Thursday, 08 June, 2006, Anonymous Anonymous said...

test okay :)

 
At Thursday, 08 June, 2006, Blogger Leyla Shuri said...

salam perkenalan chef farid,
tadi lepas saya print out resipi scone dari The Baker's Place, saya buat. Saya selalu gunakan resipi English scone tapi yang ini memang tidak dinafikan betul punya KAW.
Kalah original English scones, btw saya gantikan raisin pada buah kurma, lagilah KAW!
Terima kasih sudi share-share.

 

Post a Comment

<< Home