<BGSOUND loop=infinite src="http://cyberonehost.com/singgah.wma">

Thursday, December 14, 2006

Resepi Almond Toast

Assalamualikum,berdasarkan pengalaman saya, salah satu, product yang sentiasa mendapat sambutan ramai dan senang untuk dijual ialah Biskut Almond Toast.Disini terdapat resepi dan cara membuatnya;
1. Putih Telur 8 biji/Cream oh Tartar 1/4 sudu/Gula Merah 180 gram
2. Tepung 240 grm/Badam 200 gram
Proses Kerja:
*Adunkan (1) hingga kembang-High Speed
* Gaulkan Tepung dengan Badam (Badam di bakar dahulu),dan masukkan kedalam (1)-Low Speed
* Kemudian masukkan dough kedalam bekas kek (7cm X 3cm)
*Bakar pada suhu 180 C sehingga 3/4 masak
*Keluarkan Dough,potong nipis ( 3mm),susun atas tray,bakar hingga kering
*Bila sejuk,bungkus dengan plastik yg kedap udara.
KOS BAHAN MENTAH RM 9.30
SILA LAH CUBA,DIJAMIN SEDAP.....BYE..bye

3 Comments:

At Friday, 15 December, 2006, Anonymous Anonymous said...

saya nk tnya sket..saya nk beli oven to start a home base bussines.oven yg mcm mn chef leh suggestkn?hrtu ada tgk satu oven kt bakersplace tp tkleh bukak lak blog tu

 
At Friday, 15 December, 2006, Blogger cheffarid said...

sila emailkan pertanyaan di faridalwi@yahoo.com nanti saya emailkan contoh oven atau call saya 019-3824067

 
At Friday, 21 October, 2011, Anonymous www.camobel.info said...

Pretty effective piece of writing, thanks for the post.

 

Post a Comment

<< Home