<BGSOUND loop=infinite src="http://cyberonehost.com/singgah.wma">

Tuesday, December 25, 2007

Kursus Pada 29 & 30 December 2007

Assalamualaikum...Atas permintaan ramai Bakeri Ria Academy akan mengadakan kursus-kursus pilihan secara berpekej.Kursus tersebut adalah :

ROOM 1
29 December 2007 - Butter Cream & Cup Cake Decoration
30 December 2007 - Basic Royal Icing Cake
* Yuran RM 250 (Biasa RM 300)

ROOM 2
29 December 2007 - Contenantal Cake - Tiramisu Cake & 2 Type Mouse Cake
30 December 2007 - Black Forest Cake, Blueberry Cake & Fruit Flan Cake
* Yuran RM 250 (Biasa RM 300)

ROOM 3
29 December 2007 - Variety Bun & Donut
30 December 2007 - Variety Bread - Potatoes Bread, France Loaf Bread, Soap Bawl Bread, Raisin Bread & Whole Meal Bread
* Yuran RM 250 (Biasa RM 300)

"Hand On Concept * Bahan Mentah Disediakan * Silibus * Sijil Penyertaan * Produk yang dibuat dibawa pulang * Kursus Bermula 10.00 am - 03.30 pm
Berminat, Sila Hubungi cheffarid 019-3824067,
atau sila klik disini untuk pendaftaran http://cheffarid.com/?page_id=4

5 Comments:

At Wednesday, 26 December, 2007, Anonymous Anonymous said...

chef farid yuran RM250.00 tu 1 hari ke 2 hari kursus

 
At Wednesday, 26 December, 2007, Anonymous Anonymous said...

chef, saya mmg nak sgt join course nih, tapi tak ada chance sgt for this weekend, saya hope next year, akan ada jugak course2 nih

 
At Thursday, 27 December, 2007, Blogger cheffarid said...

ila..kursus tu untuk 2 hari.pilih salah satu room tu,coz kurs jalan serentak

 
At Monday, 24 March, 2008, Blogger Maz Zmis said...

Assalamualaikum...

MasyaAllah...banyak informasi yang saya dapat dalam blog ini.Alhamdulillah,untuk langkah pertama sebelum melangkah jauh ke hadapan, saya terbuka blog ini. Saya memang mencari satu kursus yang memberi panduan dan dorongan untuk saya memulakan "jualan" roti saya akan datang, insyaAllah. Terima kasih,chef Farid atas maklumat2 ni..apabila saya tengok jadual aktiviti akan datang,rupanya saya terlepas kursus pada 22&23 Mac lalu..tak pe..pastinya akan datang, pasti ada kan...lagipun, yuran yang dikenakan tidaklah terlalu mahal dan berpatutan bagi saya yang hanya makan gaji.Disebabkan ini jugaklah yang mendorong saya untuk cuba menceburi bidang ini. Saya ada terbaca apa yang dikatakan oleh chef sendiri bahwa di shah alam, belum ada lagi yang membuka perniagaan bakeri ini secara umum.Saya tinggal di TTDI Jaya.memang potensi itu ada.Berikutan berdekatan dengan Politeknik shah alam yang mana terdapat pelajar2 disana.Sebenarnya saya memang tidak pernah berpengalaman untuk berniaga.Saya hanya banyak didedahkan dengan kursus2 keusahawanan termasuklah dalam industri halal yang saya bekerja sekarang.Kemungkinan masa itu, semangat hanya tinggal semangat.Gerakan untuk bermula belum berkesempatan lagi.Hasrat ini termasuklah ingin membantu keluarga saya yang sederhana keadaan hidup.Dorongan untuk membantu orang lain yg dalam kesusahan adalah antara sebab sy ingin cuba mengubah cara hidup saya dengan berniaga.Walhal bidang bakeri mungkin akan datang akan menjadi aset makanan ruji no 2 malaysia.mana tau.........
saya akui...kebanyakkan roti dan kek yang dibuat terdapat wain yang mana banyak di hotel."sebab tu, sedap sangat makanan kat hotel tu"..
sekiranya ada maklumat kursus akan datang, minta chef berikan maklumat tu dan bagaimana seharusnya saya untuk mendaftar?atau just telefon chef?atau bagaimana?
saya harap maklum balas daripada chef...
syukran...

untuk melangkah jauh ke hadapan, perlulah dimulakan dengan langkah pertama ..........

 
At Monday, 24 March, 2008, Blogger Maz Zmis said...

Assalamualaikum,

Saya perlukan maklumat terbaru untuk kursus akan datang...

terima kasih

 

Post a Comment

<< Home