<BGSOUND loop=infinite src="http://cyberonehost.com/singgah.wma">

Monday, June 23, 2008

Resepi Hand Made Chocolate Cake cheffarid

Assalamualaikum,,,lama gak saya tak keluarkan resepi di blog saya ni,,,so hari ni adalah resepi yang ingin saya berkongsi bersama puan2 semua.Sabtu lepas, saya telah kajian resepi yang saya rasa boleh diketengah supaya menjadi Killer Product puan2 semua. Berikut adalah resepinya...
1. Chocolate Converter (Real Choc) atau Compound Chocolate 100 g
Butter 200 g
2. Milo 50 g
Air 200 ml
Telur 5 biji
Quecker Oat 100 g
3. Biskut (Merrie atau Tiger) 500 g (Di hancurkan)
4. Susu Pekat Manis (Secukup Rasa)
Proses Kerja:
- Panaskan (1) hingga cair
- Kacau (2) hingga sebati, masukkan kedalam (1)
- Kemudian masukkan (3), adun hingga sebati
- Akhir sekali masukkan (4), hingga rasa manis yang memuaskan.
- Masukkan dough, terapkan dalam bekas, simpan dalam chiller hingga sejat.

ok ....selamat mencuba

1 Comments:

At Tuesday, 02 September, 2008, Anonymous Anonymous said...

ass'kum chef..

mesti kek coklat ni sedapp...
saya cuma nak tanya, bahan tersebut tak perlu dipanaskan atas api ke, sbb bahannya ada 5 biji telur?

TQ

shila

 

Post a Comment

<< Home